Retail Cash Management Oplossing – Spar University Utrecht

Op de universiteitscampus in Utrecht, vindt u de 'Denk Different - Spar University' supermarkt, een zusje van de Spar City Stores speciaal ontwikkeld voor universitaire campussen. Het concept richt zich op studenten met een on-the-go voedselmissie. "We hebben een passie voor studenten en de snelle wereld om hen heen," zegt Erwin Binneveld van Spar University. De winkel is gericht op studenten die snel iets willen kopen en een vlotte doorstroming voor piekmomenten als bijvoorbeeld pauzes.​
 

Geautomatiseerde Cashmanagement

Spar University is als innovatieve retailer voortdurend op zoek naar verbeteringen en verdere ontwikkelingen. Ze besloten alle winkels volledig uit te rusten met self-checkouts, ofwel self service kassa's. Er werden echter problemen verwacht met systemen enkel geschikt voor kaartbetalingen en de vele buitenlandse studenten op de universiteit – contant geld neemt nog steeds een belangrijke rol in. 

Met name in Zuid-Europese landen wordt erg veel met contant geld afgerekend en bovendien heeft niet elke student een MasterCard of Visa om met een kaart te betalen. Hoewel de visie een volledig geldvrije winkel is, bestaat de noodzaak contante betalingen aan te bieden. Voor deze winkels zegt Erwin Binneveld: "Gunnebo's SafePay​ past ideaal binnen het concept van volledige automatisatie en als onderdeel van de self service kassa's. We zien dat het systeem gemakkelijk te gebruiken is door onze klanten, deze rekent zelf af zonder kassière die het proces overneemt of volgt." Spar University benadrukt de tevredenheid met betrekking tot flexibiliteit en de service die Gunnebo biedt. 

SafePay – Gesloten Betaalsysteem

Één van de belangrijkste aspecten waarom Spar University koos voor Gunnebo's SafePay, is het feit dat het een compleet gesloten cashmanagementproces betreft. Er is geen mogelijkheid om het geld tijdens de cash cyclus in handen te krijgen waardoor de veiligheid toeneemt, krimp en handmatige fouten worden uitgesloten en de tijd dat het personeel aan tellen besteedt drastisch afneemt. De controle op de kasstroom van de winkel is verhoogd en het totale proces is beveiligd, dat is waardevol voor een winkel die dagelijks gemiddeld 4-5000 klanten mag verwelkomen. Voorheen zouden er gedurende de dag kassa's geopend en gesloten worden, afhankelijk van het aantal klanten, waardoor de cash-inname blootgesteld was aan handmatige fouten en krimp. De tijd die normaal gesproken besteed wordt aan tellen voorbereiden van kassalades alleen al is de investering van een SafePay-oplossing waard, aldus Erwin Binneveld.

De feedback van het team en de klanten met betrekking tot de SafePay-oplossing is positief. Het is een stabiel, betrouwbaar systeem waar Spar University tevreden over is. Er is geen behoefte geweest om de klanten van extra uitleg te voorzien voor middel van signalering of hulp van het Spar personeel - 'het is een intuïtief systeem', is de feedback van winkelpersoneel.

Lees meer over SafePay​TM, Cash Management​​ of neem contact​ op om de mogelijkheden voor uw bedrijf te bespreken. ​